Wat zijn Explorers?

Ben jij tussen de 15 en 18 jaar en wil jij je eigen plannen maken? Word dan explorer! De explorers organiseren hun eigen activiteiten, zoals een expeditie in het binnen- of buitenland. Ga zwerven in Nederland, op kamp in Luxemburg of abseilen in Duitsland. Ook organiseren ze spectaculaire evenementen, uitdagende outdooractiviteiten en als klap op de vuurpijl runnen ze gezamenlijk hun eigen afdeling.

Explorers hebben geen leiding meer, maar begeleiding die advies geeft en motiveert als dat nodig is. Zo leren ze om te gaan met verantwoordelijkheden, ontwikkelen ze zich en worden ze zelfstandig. Ze doen vaardigheden en kennis op en ontwikkelen zich continu. Dit heet bij Scouting de ‘doorlopende leerlijn’. De Explorergids, een gids speciaal voor explorers, biedt inspiratie en tips voor deze leeftijdsgroep.

Wat doen Explorers?

Explorers organiseren hun eigen activiteiten, maken hun eigen programma en zorgen dat de gehele groep explorers (afdeling) goed loopt. Ze regelen bijvoorbeeld hun eigen opkomsten van hun afdeling en verdiepen zich in verschillende vaardigheden. Het gebruik van activiteitengebieden (verzamelingen van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen) zorgt voor variatie in het programma. Ook kunnen ze ervoor kiezen om meerdere opkomsten te besteden aan een project.